Klachtenreglement CECLimburg
Bij CECLimburg streven we naar de best mogelijke zorg en hulpverlening. Toch kan het gebeuren dat cliënten of hun vertegenwoordigers ontevreden zijn. Deze klachten neemt CECLimburg serieus. Aandacht voor klachten van cliënten moet een bijdrage leveren aan de verbetering van de kwaliteit van de geleverde zorg en hulpverlening van CECLimburg.
Bespreekbaar maken
Het liefst lossen we klachten op via direct contact. Daarom raden we cliënten aan hun ongenoegen eerst te bespreken met de behandelaar of persoon bij wie het probleem is ontstaan. Is dit niet voldoende of blijft het ongenoegen bestaan? Dan kan de klacht worden voorgelegd aan het management van CECLimburg. Dit kan mondeling of schriftelijk.
Externe mogelijkheden
1. Externe vertrouwenspersoon
De cliënt kan contact opnemen met een onafhankelijke vertrouwenspersoon. Deze biedt advies en ondersteuning bij het bespreken of indienen van een klacht.
- T.a.v. Cliëntvertrouwenspersoon Dhr. Ton Busink
- E-mail: TonBusink@gmail.com
2. Klachtenportaal Zorg
Wilt of kunt u de klacht niet bespreekbaar maken met ons, of wenst u onafhankelijke ondersteuning hierbij, dan kunt contact opnemen met Klachtenportaal Zorg. Klachtenportaal Zorg is een externe organisatie waar we zijn aangesloten om onvrede en klachten over onze zorg te helpen oplossen. Het is belangrijk om te weten dat de klager altijd de keuze heeft om zich direct tot Klachtenportaal Zorg te wenden.
Heeft u uw klacht of onvrede opgestuurd, dan beoordeelt Klachtenportaal Zorg of deze voldoet aan de voorwaarden deze in behandeling te nemen en welke procedure erbij past. Als er informatie ontbreekt of onduidelijk is, nemen zij contact met u op om het volledig te maken en ervoor te zorgen dat de klachtenprocedure goed opgestart wordt.
Wilt u advies over hoe u om kunt gaan met een situatie waar u ontevreden over bent? Ook dan kunt u contact opnemen met Klachtenportaal Zorg. U start dan nog geen procedure op.
Geef uw klacht door met het klachtenformulier op de website van Klachtenportaal Zorg. U kunt ook een e-mail sturen aan info@klachtenportaalzorg.nl. Weet u niet welke klachtenprocedure voor u geldt? Ook daar kan Klachtenportaal Zorg u mee helpen.
Het doel blijft het oplossen van onvrede en klachten.
Meer contactinformatie kunt u op de website van Klachtenportaal Zorg vinden. De volledige klachtenreglement van Klachtenportaal Zorg kunt u hier lezen.
CECLimburg heeft een eigen klachtenreglement, maar mocht u ervoor kiezen om uw klacht bij Klachtenportaal Zorg in te dienen, dan wordt daar hun reglement gevolgd, waarbij de procedure kan afwijken van die van CECLimburg, zonder dat de ene de andere overschrijdt.