Klachten

Home » Contact » Klachten

Klachtenreglement CECLimburg

Bij CECLimburg streven we naar de best mogelijke zorg en hulpverlening. Toch kan het gebeuren dat cliënten of hun vertegenwoordigers ontevreden zijn. Deze klachten neemt CECLimburg serieus. Aandacht voor klachten van cliënten moet een bijdrage leveren aan de verbetering van de kwaliteit van de geleverde zorg en hulpverlening van CECLimburg.

Bespreekbaar maken

Het liefst lossen we klachten op via direct contact. Daarom raden we cliënten aan hun ongenoegen eerst te bespreken met de behandelaar of persoon bij wie het probleem is ontstaan. Is dit niet voldoende of blijft het ongenoegen bestaan? Dan kan de klacht worden voorgelegd aan het management van CECLimburg. Dit kan mondeling of schriftelijk.

Externe mogelijkheden

1. Externe vertrouwenspersoon

De cliënt kan contact opnemen met een onafhankelijke vertrouwenspersoon. Deze biedt advies en ondersteuning bij het bespreken of indienen van een klacht.

2. Klachtenportaal Zorg

Wilt of kunt u de klacht niet bespreekbaar maken met ons, of wenst u onafhankelijke ondersteuning hierbij, dan kunt contact opnemen met Klachtenportaal Zorg. Klachtenportaal Zorg is een externe organisatie waar we zijn aangesloten om onvrede en klachten over onze zorg te helpen oplossen. Het is belangrijk om te weten dat de klager altijd de keuze heeft om zich direct tot Klachtenportaal Zorg te wenden.

Heeft u uw klacht of onvrede opgestuurd, dan beoordeelt Klachtenportaal Zorg of deze voldoet aan de voorwaarden deze in behandeling te nemen en welke procedure erbij past. Als er informatie ontbreekt of onduidelijk is, nemen zij contact met u op om het volledig te maken en ervoor te zorgen dat de klachtenprocedure goed opgestart wordt.

Wilt u advies over hoe u om kunt gaan met een situatie waar u ontevreden over bent? Ook dan kunt u contact opnemen met Klachtenportaal Zorg. U start dan nog geen procedure op.

Geef uw klacht door met het klachtenformulier op de website van Klachtenportaal Zorg. U kunt ook een e-mail sturen aan info@klachtenportaalzorg.nl. Weet u niet welke klachtenprocedure voor u geldt? Ook daar kan Klachtenportaal Zorg u mee helpen.

Het doel blijft het oplossen van onvrede en klachten.

Meer contactinformatie kunt u op de website van Klachtenportaal Zorg vinden. De volledige klachtenreglement van Klachtenportaal Zorg kunt u hier lezen.

CECLimburg heeft een eigen klachtenreglement, maar mocht u ervoor kiezen om uw klacht bij Klachtenportaal Zorg in te dienen, dan wordt daar hun reglement gevolgd, waarbij de procedure kan afwijken van die van CECLimburg, zonder dat de ene de andere overschrijdt.

Ervaringen

Van harte aanbevolen!

Ik ben via het consultatiebureau bij Kinderleven terecht gekomen. Samen met mijn zoontje hebben we een aantal hele fijne, leerzame sessies gehad bij Kinderleven. Het heeft me heel veel inzichten gebracht over de opvoeding en wat er in kinderen kan spelen. Vooral dat eerlijkheid zo belangrijk is. We zijn beide heel dankbaar en we staan veel rustiger en stabieler in het leven. Ik wil het alle ouders aanraden! 

Moeder van een kindje van 3 jaar.

Meer vertrouwen in het moederschap

"De hulp bij Kinderleven heeft mij meer vertrouwen gegeven in het moederschap en in de band tussen mij en mijn kind. Dat is voor mij heel waardevol geweest."

Ze voelden mijn nood aan hulp meteen aan

Ik kon vrijwel direct worden geholpen. Zowel met sessie op de praktijk als thuis in het gezin. Het gehoord worden en iemand die eindelijk de hand kon uitreiken voelde al als een enorme opluchting. Zonder te veroordelen of je aan te geven wat je verkeerd doet, maar werken vanuit jezelf. En puur door je andere inzichten te geven. De inzichten die ik heb opgedaan tijdens onze sessies met de hulpverlener neem ik mijn leven lang mee.

Jullie verrichten mooi werk, ik zal het met trots voortzeggen.

Structuur en rust terug gekregen

Via het premature nazorg bureau in contact gekomen met Kinderleven. Onze tweeling werd na een moeizame zwangerschap met 28 weken geboren. Een onstuimige, ingrijpende en zorgelijke tijd volgde. Kinderleven hielp ons om weer meer structuur en rust terug te krijgen in ons leven als gezin en bood ondersteuning bij het verwerkingsproces na deze moeilijke periode. Professionaliteit, integriteit en vertrouwen staan voorop. Alles wordt goed overlegd en op elkaar afgestemd. Er is aandacht voor het hele gezin. We hebben zowel de sessies bij Kinderleven zelf als de coaching in de thuissituatie als enorm prettig ervaren. 

Ouders van een tweeling. 

Professioneel en deskundig

Het team bij CECL hebben ons op een zeer professionele en deskundige manier geholpen, met ook oog voor de mens en gevoelens. Wij hebben ons enorm gezien en gehoord gevoeld. De begeleiding werd op de juiste manier aangepakt en gestuurd. Voor allebei de hulp die we nodig hadden en het heeft ons veel sterker heeft gemaakt. Zonder te oordelen en met respect voor iedereen in dit proces. Nu gaan we zelf verder. In anderhalf jaar hebben met behulp van CECL weer rust in ons leven en heeft mijn dochter weer fijn contact met haar vader. Ze is in anderhalf jaar gegroeid tot krachtig en mooie jonge vrouw, die gezien wordt en voor zichzelf opkomt.

Bedankt voor deze pittige maar zeer waardevolle reis die wij samen hebben gemaakt.

Goed om te weten

Begeleiding in de zorg voor je kind, jezelf en je gezin betekent het volgende bij CECLimburg:

9

Hoog gewaardeerde zorg: onze cliënten voelen zich goed geholpen met onze hulp, en geven ons een gemiddeld rapportcijfer van 8,9.

9

Vaste behandelaar: de persoon die je intake doet, blijft je behandelaar. Zo hoef je je verhaal maar één keer te vertellen.

9

Effectieve trajecten op maat: ook als je problemen ingewikkeld zijn, ontdekken we samen wat jullie nodig hebben voor een gezonde ontwikkeling voor jullie kind(eren).

9

Gegarandeerde zorgkwaliteit: wij vinden kwalitatieve zorg belangrijk en werken met evidence-based zorgmethoden.

Kinderleven

Kinderleven stimuleert en herstelt de liefdevolle band
tussen ouder en kind.

De missie van Kinderleven is de liefdevolle band tussen ouders en kind te stimuleren en te herstellen daar waar dat nodig is.
Het bevorderen van de ouder-kindband draagt bij aan een gezonde hechting. 

CECL Logo

CECLimburg, het Contextueel Expertise Centrum Limburg, biedt unieke jeugdzorg door verder te kijken dan de symptomen en klachten.

We richten ons op de context van jouw leven. Onze integrale aanpak behandelt individuele problemen, en ook de gezins- en relationele problemen die invloed hebben op de ontwikkeling van jullie kind(eren). 

Wachtlijst

Zoek je hulp voor je kind, je gezin, jezelf? We helpen je graag.
Door de grote vraag is er op dit moment een wachtlijst van ca. 8-12 weken.

We zouden je natuurlijk het liefst direct helpen, en waarderen je geduld en begrip. Daarom nodigen we je uit om alvast contact met ons op te nemen. We kunnen je dan op de wachtlijst zetten en samen overleggen wat we in de tussentijd al voor je kunnen doen.