Klachtenreglement CECLimburg
Bij CECLimburg streven we naar de best mogelijke zorg en hulpverlening. Toch kan het gebeuren dat cliënten of hun vertegenwoordigers ontevreden zijn. Deze klachten neemt CECLimburg serieus. Aandacht voor klachten van cliënten moet een bijdrage leveren aan de verbetering van de kwaliteit van de geleverde zorg en hulpverlening van CECLimburg.
Contactgegevens
Contextueel Expertise Centrum Limburg:
- Telefoon: 046 70 09 702
- E-mail: info@ceclimburg.nl
- Adressen: Rijksweg Zuid 37, 6131 AL Sittard | Kerkplein 1, 6075 HA Herkenbosch | Duitse Poort 13, 6221 VA Maastricht
Cliëntvertrouwenspersoon:
- Dhr. Ton Busink, TonBusink@gmail.com
JeugdStem (AKJ, voor jeugdigen):
- Telefoon: 088 – 555 1000
- Website: www.akj.nl
Klachtenportaal Zorg:
- E-mail: info@klachtenportaalzorg.nl
- Website: www.klachtenportaalzorg.nl (klachtenformulier en Flyer beschikbaar)
Wat is een klacht?
Een klacht is elke uiting van ongenoegen over onze zorg, bejegening of organisatie. Dit kan bijvoorbeeld gaan over:
- Hulpverlening: Afspraken in uw behandelplan worden niet nagekomen.
- Bejegening: U voelt zich niet gehoord of respectvol behandeld door een medewerker.
- Organisatie: CECLimburg is bijvoorbeeld telefonisch moeilijk bereikbaar.
- Wvggz-specifieke klachten: Klachten over verplichte zorg, zoals dwangbehandeling of opname onder de Wvggz.
Afhankelijk van de aard van uw klacht (algemene klacht of Wvggz-gerelateerd), gelden verschillende procedures, zoals hieronder beschreven.
Het liefst lossen we klachten op via direct contact. Daarom raden we cliënten aan hun ongenoegen eerst te bespreken met de behandelaar of persoon bij wie het probleem is ontstaan. Is dit niet voldoende of blijft het ongenoegen bestaan? Dan kan de klacht worden voorgelegd aan het management van CECLimburg. Dit kan mondeling of schriftelijk.
Geen kosten: Een klacht indienen is gratis en vertrouwelijk.
Hulp van buitenaf
Wilt u uw klacht niet met ons bespreken of wilt u extra hulp?
Voor Jeugdzorg ((ouders van) jeugdigen t/m 18 jaar):
- Vertrouwenspersoon: Neem contact op met Dhr. Ton Busink, TonBusink@gmail.com.
- JeugdStem: Bel 088 – 555 1000 of bezoek www.akj.nl voor gratis en onafhankelijk advies.
- Klachtenportaal Zorg: Dien een klacht in via www.klachtenportaalzorg.nl
Voor Volwassenenzorg:
- Vertrouwenspersoon: Neem contact op met Dhr. Ton Busink, TonBusink@gmail.com.
- Klachtenportaal Zorg: Dien een klacht in via www.klachtenportaalzorg.nl, U kunt bij Klachtenportaal Zorg ook advies vragen zonder een klacht in te dienen.
- Andere opties: U kunt direct contact opnemen met het Regionaal Tuchtcollege, de Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd (IGJ), of een advocaat (voor Wvggz-klachten).
